دیدگاه کاندید های انتخابات 2021 کانادا درباره مهاجرت

دیدگاه کاندید های انتخابات 2021 کانادا درباره مهاجرت

دیدگاه کاندید های انتخابات 2021 کانادا درباره مهاجرت

دیدگاه کاندید های انتخابات 2021 کانادا درباره مهاجرت

تمام احزاب اصلی شرکت کننده در انتخابات 2021 کانادا، تداوم جریان جذب مهاجر را حیاتی دانسته و کمک به مهاجران را امری ضروری می دانند. در بحبوحه بحران افغانستان نیز، کانادا بر خلاف کشورهای دیگر که از ورود پناهندگان جلوگیری می نمایند، از آنها استقبال می کند. دولت وقت کانادا که توسط حزب لیبرال اداره می شود، وعده داده که حدود 20 هزار پناهنده افغان را اسکان می دهد و این تصمیم با حمایت سایر احزاب همراه بوده است.

در کانادا دغدغه اصلی در پذیرش مهاجران، پاسخ به این پرسش است که چگونه باید بستر مناسب برای جذب مهاجران ایجاد کنیم؟ در واقع تمامی احزاب با جذب مهاجران موافق هستند و اهمیت حضور مهاجران  بر کسی پوشیده نیست. چرا کانادا به مهاجران جدید نیاز دارد؟

با پیدایش و همه گیری بیماری کرونا، کسب و کارهای مختلف صدمه دیده و وضعیت نابسامان اقتصادی شکل گرفت اما باز هم ورود مهاجران متوقف نشد و حتی دولت برنامه جذب 400 هزار مهاجر جدید در سه سال آینده را ارائه کرد. با این حال، نواقص مختلفی در سیستم مهاجرتی وجود دارد که میتوان به موارد زیر اشاره کرد: انباشتگی درخواست ها در فرآیند جذب، فن آوری قدیمی و برنامه مهاجرت از طریق والدین. این مشکلات برخی از همان مسائلی هستند که احزاب برای حل آنها در آینده وعده داده اند.

در کانادا احزاب زیادی وجود دارند اما در اینجا ما به بررسی چهار حزب محبوب حاضر در کانادا و دیدگاه شان در خصوص موضوع مهاجرت می پردازیم:

حزب آزادی خواه کانادا

جاستین تردو رهبر حزب لیبرال کانادا می باشد. هنوز برنامه مهاجرتی این حزب برای انتخابات 2021 منتشر نشده است و در چند ماه آتی باید منتظر اعلام تدریجی جزئیات آن باشیم. تردو قول داده که در صورت برنده شدن در انتخابات تعداد 20 هزار پناهنده افغان دیگر را اسکان دهد. او در جریان انتخابات سال 2015 هم قول پذیرش 25 هزار پناهنده سوری را داده بود. تردو همچنان وعده داده است که تسهیلات مناسبی برای مسکن اولی ها مثل مهاجران ارائه می دهد.

حزب لیبرال با در دست گرفتن قدرت در سال 2015، تعداد ورود مهاجران را به طور سالانه افزایش داده است. با شیوع بیماری کرونا دولت لیبرال با تأکید بر نقش مهاجران در وضعیت اقتصادی نابسامان از مهاجران جدید استقبال نمود.

در سال 2017 لیبرال ها برنامه چندساله مهاجرتی را ارائه کردند تا ذینفعان زمان مناسبی برای آماده سازی زیرساخت برای جذب مهاجران داشته باشند. همچنین در همان سال طرح نیروی کار ویژه برای جذب سریع متخصصان فن آوری را اجرا کردند.

از جمله سایر اقدامات این حزب در سال های اخیر، می توان به برنامه های مختلف جذب مهاجران در بخش های کشاورزی، صنایع غذایی برای مناطق شمالی و برنامه کانادا اتلنتیک که امکان استخدام مهاجران در آن بخش از کانادا را مهیا می سازد، اشاره کرد.

حزب محافظه کار کانادا

پس از لیبرال ها، اکثریت کرسی مجلس عوام را در دست دارند و رقیب اصلی آزادی خواهان به شمار می روند. رهبر حزب ارین اوتول، تجربه پیروزی در انتخابات گذشته را دارد. در انتخابات 2021 حزب محافظه کار از سیستم مهاجرتی صحبت می کند که از استعدادهای برون مرزی استقبال کند و از مدافعان حقوق بشر حمایت نماید.

این حزب می خواهد از متقضیان مهاجرت هزینه ای در ازای تسریع انجام امور مهاجرتی دریافت کند. درآمد این بخش به استخدام کارکنان بیشتر اختصاص خواهد یافت تا فرایند پذیرش سرعت یابد. همچنین فرایند درخواست ها با ساده سازی و بهره مندی از تمام منابع سریع تر کار خواهد کرد.

محافظه کاران همچنین سیستم مهاجرتی منصفانه تری راه اندازی می کنند بدین صورت که عملیات مهاجرتی بصورت آنلاین انجام شده و تمام تعاملات میان افسران و متقاضیان ثبت و ضبط خواهد شد. این افسران باید از نظر فرهنگی با متقاضیان ارتباط برقرار کنند که این امر نیاز به آموزش و بالا بردن آگاهی فرهنگی دارد. همچنین به متقاضیان مدت زمانی مشخص برای اصلاح درخواست مهاجرتی خود پس از ثبت آن داده می شود.

محافظه کاران می خواهند سیستم لاتاری را در برنامه مهاجرت از طریق والدین حذف کرده و درخواست ها را برپایه شرایط متقاضیان امتیازبندی کنند. همچنین اعضای خانواده مهاجران اجازه اقامت 5 ساله را در کانادا بدون داشتن اقامت دائم دارند و می توانند تا مادامی که بیمه سلامت خریداری می کنند، درخواست تمدید دهند.

حزب Bloc Québécois

حزب Bloc Québécois کانادا

Bloc Québécois  حزب ملی گرای کبک می باشد. آنها به دنبال استقلال استان کبک به عنوان کشور مجزا از کانادا هستند.  این حزب تنها نامزدهای داخل استان کبک دارد زیرا حاکمیت مجزای کبک هدف اصلی آنها می باشد. بلانچه از سال 2019 رهبری این حزب را برعهده دارد. در برنامه ارائه شده برای انتخابات سال جاری، تسریع در انجام فرایند مهاجرت برای استان کبک که در حال حاضر کندتر از مناطق دیگر می باشد، در دستور کار این حزب قراردارد. در حال حاضر کبک نسبت به سایر مناطق، سیستم مهاجرتی مستقل تری داشته است. حزب بلوک کبک برنامه ویژه ای برای نیروی کار موقت در نظر دارد. این حزب از دولت فدرال درخواست کرده که برای جذب نیرو در مشاغل خدمات عمومی از رزومه های بی نام جهت از بین بردن تبعیض در فرآیند استخدام استفاده شود.

همچنین حزب بلوک کبک می خواهد اعتباراتی برای کمک به فارغ التحصیلان و مهاجرانی که خارج از مراکز بزرگ شهری ساکن هستند، ارائه دهد.

حزب جدید دموکراتیک

این حزب تا به امروز در کانادا به کنترل دولت در سطح فدرال دستیابی نداشته است. نظرخواهی ها نشان داده است که جاگمیت سین کاندیدای محبوب این حزب در انتخابات 2021 کانادا خواهد بود. این حزب وعده حل مشکلات در برنامه مهاجرتی از طریق والدین (PGP) را داده و می خواهد نواقص آن را رفع نماید. همچنین برای بهبود خدمات اسکان و شناسایی اعتبارات برون مرزی تلاش خواهد کرد. این حزب به طورکلی به تلاش برای از بین بردن معضلات پناهجویان و انباشته شدن درخواست ها اشاره کرده و جزئیاتی ارائه نداده است.

همچنین پایان دادن به تبعیض جنسیتی در پرداخت حقوق کارکنان (که زنان مهاجر را هم شامل می شود) از جمله برنامه های این حزب برای آینده می باشد.

این مطلب چقدر مفید بود؟

برای امتیاز دادن به آن روی ستاره ها کلیک کنید!

دیدگاه کاندید های انتخابات 2021 کانادا درباره مهاجرت دیدگاه کاندید های انتخابات 2021 کانادا درباره مهاجرت
میانگین امتیاز 0 /5 از 0 کاربر

نویسنده

تیم تحریریه raazgo

تیم تحریریه raazgo

سازمان مشاوره ای مهاجرتی راز با بیش از 10 سال سابقه فعالیت در امور مهاجرت و با همکاری مجموعه‌ای از بهترین متخصصین مهاجرتی تشکیل شده است. این گروه با شبکه گسترده‌ای از مجموعه های مهاجرتی همکاری می‌کند و می‌تواند تمامی نیازهای شما را در زمینه مهاجرت برآورده کند. تمامی اعضای سازمان مهاجرتی راز اصول اخلاقی حرفه‌ای را با توجه به استانداردهای ‌این حرفه، به عنوان اصول اخلاقی خویش تلقی می‌کنند و رعایت آن را وظیفه همیشگی خود می‌دانند.

فرم درخواست مشاوره

نظرات (0)

دیدگاه خود را برای ما بنویسید

مشاوره رایگان